Ölümsüzlük Mantarı

20 Temmuz 2008 Pazar

Ölümsüzlük Mantarının Önemi(REİSHİ-Şifalı Mantar)

Ganoderma lucidum mantarında, miselinde ve sporlarında 400’ün üzerinde biyolojik aktif bileşen bulunmaktadır. Bunlar polisakkaritler, triterpenler, alkaloidler, nükleotidler, steroller, lektin, protein ve iz elementlerdir.Ganoderma lucidum mantarında, miselinde ve sporlarında 400’ün üzerinde biyolojik aktif bileşen bulunmaktadır. Bunlar polisakkaritler, tripertenler, alkaloidler, nükleotidler, steroller, lektin, protein ve iz elementlerdir.İçeriğinde ağrı kesici etkisi olduğu bilinen adenosine, karaciğeri toksinlerden koruyucu etkisi olan R,S-ganodermic ve ganasterone, anti-tümör ve antienflamatuar etkisi olan glukanlar ve polisakkartiler de bulunmaktadır. Ganoderma lucidum (Reishi)’ un içerdiği farmasötik etkili en önemli bileşik gruplarından biri, triterpenlerdir. Triterpenler vücutta histamin salınımına engel olurlar. Ganoderma lucidum, yapısal olarak steroid hormonlarına benzeyen ve ganoderik asit olarak bilinen bir grup triterpenlerin tek bilinen kaynağıdır. İçeriğinde ayrıca
ergosterol
kumarin
mannitol
laktonlar
alkaloidler
doymamış yağ asitleri
vitaminler ve mineraller bulunmaktadır.
Yapısının %90’ı su olan diğer mantarların aksine Reishi mantarı (Ganoderma lucidum) sadece %75 su içeriğine sahiptir. Bunun 2 sonucu vardır:
İlk olarak, yapısındaki su miktarının diğer mantarlardakinden az olmasından dolayı, aktif bileşen miktarı daha fazladır.
Öte yandan, su içeriğinin az olmasından dolayı, G. lucidum’un gövdesi sert bir yapıya sahiptir. Bu nedenle kimse bu mantarı işlem görmeden yiyemez. İnsanlar tarafından kullanılabilmesi için öncelikle hastalıklara karşı koruyucu etkisi olduğu bilimsel deneylerle ispatlanmış biyolojik aktif bileşiklerin, mantarın bu odunsu yapısından ekstrakte edilmesi (özütlenmesi) gerekir. Sindirim sistemimizde emiliminin sağlanabilmesi açısından da ölümsüzlük mantarının ekstrakt (özüt) formu en uygun tüketim şeklidir.

Hiç yorum yok:

REİSHİ-ÖLÜMSÜZLÜK MANTARI MUCİZELERİ(Şifalı Mantar)...

Ölümsüzlük Mantarı Hakkında Merak Ettiğiniz Herşey...